Πώς να σώσετε το δέρμα μετά την εορταστική περίοδο!

Όλοι αγαπάμε τις γιορτινές ημέρες των Χριστουγέννων, αλλά δεν είναι ακριβώς «φίλοι» με το δέρμα μας. Με ξενύχτια, συγκεντρώσεις και πάρτι, άφθονη απόλαυση με αλκοόλ και γλυκά και συχνά μια αλλαγή στο περιβάλλον, είναι απολύτως φυσιολογικό το δέρμα να «φρικάρει»  κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Κατά τη γνώμη μας; Αξίζει τον κόπο! Ευτυχώς, έχουμε μερικές κορυφαίες συμβουλές για να σας βοηθήσουμε να σώσετε την επιδερμίδα σας, με μία… αποτοξίνωση δέρματος μετά τα Χριστούγεννα!

Γιατί η περίοδος των εορτών μπορεί να είναι σκληρή με το δέρμα;

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να επηρεάσουν το δέρμα όλο τον Δεκέμβριο, εξηγούν οι ειδικοί, όπως ο ύπνος, το αλκοόλ, η διατροφή, η ρουτίνα και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής. Δείτε πώς επηρεάζει κάθε περιοχή:

Ύπνος: Πρώτα και κύρια, ο ύπνος. Ο ύπνος είναι η στιγμή που το σώμα μας επανορθώνεται και αυτό ισχύει και για την επιδερμίδα. Όταν κοιμάστε, η ροή του αίματος στο δέρμα σας αυξάνεται, με αποτέλεσμα το κολλαγόνο να ξαναχτίζεται και να επιδιορθώνονται οι βλάβες από παράγοντες όπως η ηλικία και ο τρόπος ζωής. 

Για αυτόν τον λόγο, η έλλειψη ύπνου κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου των μεγάλων πάρτι μπορεί να επηρεάσει το δέρμα μας, κάνοντάς το να φαίνεται πιο θαμπό από το συνηθισμένο και ακόμη να τονίσει τις λεπτές γραμμές και τις ρυτίδες. 

Αλκοόλ: Για πολλούς ανθρώπους, ένα από τα καλύτερα πράγματα την εορταστική περίοδο, είναι να συναντιούνται με φίλους και να πίνετε ένα δυο ποτήρια περισσότερο κρασί από το συνηθισμένο, χάρη και στις περισσότερες αργίες!

Δυστυχώς, το δέρμα σας δεν λατρεύει την επιπλέον πρόσληψη ποτού. Το αλκοόλ είναι διουρητικό και επομένως προκαλεί αφυδάτωση, πράγμα που σημαίνει ότι το δέρμα σας χάνει υγρά και θρεπτικά συστατικά που είναι ζωτικής σημασίας για να το διατηρείτε υγιές. Το αφυδατωμένο δέρμα μπορεί να φαίνεται θαμπό, πρησμένο ή πιο ζαρωμένο.

Διατροφή: Είμαστε οι πρώτοι άνθρωποι που σας λένε: να φάτε ό,τι στο καλό θέλετε τα Χριστούγεννα (και οποιαδήποτε εποχή του χρόνου, ειλικρινά)! Αλλά αν το έχετε παρακάνει με τις σοκολάτες, τα μελομακάρονα, τους κουραμπιέδες, τα αλλαντικά και το τυρί,  αυτές οι αλλαγές στη διατροφή μπορεί να κάνουν το δέρμα σας να επηρεαστεί, κάτι που παρεμπιπτόντως είναι απολύτως φυσιολογικό. 

Η ζάχαρη διασπά το κολλαγόνο και την ελαστίνη στο δέρμα. Αυτές είναι πρωτεΐνες που βοηθούν το δέρμα σας να έχει σχήμα και δομή και έτσι όταν διασπώνται το δέρμα μπορεί να αρχίσει να φαίνεται χαλαρωμένο ή με πιο εμφανείς τις λεπτές γραμμές και τις ρυτίδες. 

Στρες: Το στρες αναμφίβολα επηρεάζει το δέρμα. Η αύξηση της κορτιζόλης και της αδρεναλίνης μπορεί να αυξήσει την παραγωγή λιπαρότητας, οδηγώντας σε φραγμένους πόρους και σπυράκια, ενώ μπορεί επίσης να προκαλέσει φλεγμονή. 

Διαφορετικές ρουτίνες: Η περίοδος των Χριστουγέννων για πολλούς ανθρώπους είναι να βγουν από τις ρουτίνες τους. Πολλοί άνθρωποι βρίσκονται σε νέα περιβάλλοντα και κλειστούς χώρους π.χ. με έντονη θέρμανση. 

Η θέρμανση στεγνώνει τον αέρα και κάνει το δέρμα να χάνει την υγρασία του. Αυτό μπορεί επίσης να το οδηγήσει στο να γίνει ξηρό, ξεφλουδισμένο, με κοκκινίλες και πιο επιρρεπές σε καταστάσεις όπως το έκζεμα ή η ψωρίαση. 

Επιπλέον, ίσως να μην αφαιρείτε με επιμέλεια το μακιγιάζ σας μετά τα ξενύχτια, όπως θα κάνατε συνήθως, κάτι που δεν αρέσει στο δέρμα σας.

Εν ολίγοις, ενώ πρέπει να απολαμβάνουμε την εορταστική περίοδο και ό,τι συνεπάγεται, αν το δέρμα μας είναι επιρρεπές σε εξάρσεις, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να προετοιμαστούμε για τον έλεγχο της ζημιάς τον Ιανουάριο.

Τι πρέπει να κάνετε; Μερικές χρήσιμες συμβουλές

Εντάξει, ας είμαστε ειλικρινείς! Το δέρμα σας δεν χρειάζεται πραγματική αποτοξίνωση. Περισσότερο μιλάμε για επαναφορά – μερικά βήματα που μπορείτε να κάνετε για να ενισχύσετε το δέρμα σας, όταν ίσως δεν το νιώθετε στα καλύτερά του… μετά το πάρτι.

  • Πρώτον, θα πρέπει να αποφύγετε τον πειρασμό να αρχίσετε να εφαρμόζετε «μάσκες αποτοξίνωσης», αντ’ αυτών να επιλέξετε μάσκες ενυδάτωσης και καταπραϋντικά συστατικά. Αυτό συμβαίνει επειδή όταν το δέρμα μας έχει φλεγμονή και έχει εκτεθεί στο κρύο ή αντίστοιχα στη ζέστη των εσωτερικών χώρων, είναι πιο επιρρεπές στην ξηρότητα και την ευαισθησία, επομένως αποφύγετε τις μάσκες από πηλό και οτιδήποτε αφήνει το δέρμα σφιχτό.
  • Από άποψη συστατικών, μπορείτε να στραφείτε στα κεραμίδια (ceramides) και το σκουαλάνιο που δημιουργούν φραγμούς υγρασίας, καθώς και τη λάμψη της βιταμίνης C. 
  • Διπλασιάστε την ενυδάτωση χρησιμοποιώντας έναν ορό [όπως το υαλουρονικό οξύ] δύο φορές την ημέρα τόσο το πρωί όσο και το βράδυ. Το υαλουρονικό οξύ είναι μια φυσική ουσία που παράγει το σώμα σας. 

Είναι μια φυσική ομάδα μορίων σακχάρου, ή γλυκοζαμινογλυκάνης, που βρίσκεται στους συνδετικούς ιστούς του σώματος, όπως στα μάτια και τις αρθρώσεις. Είναι γνωστό για την ικανότητά του να προσελκύει και να διατηρεί την υγρασία και στα προϊόντα περιποίησης της επιδερμίδας. Βοηθά την επιδερμίδα να συγκρατήσει την υγρασία, οπότε αφήνει το δέρμα με πιο λεία και απαλή υφή. 

  • Μία ακόμη καλή κίνηση είναι να ενσωματώσετε ένα λάδι στη βραδινή σας ρουτίνα για να θρέψετε το δέρμα.
  • Μπορείτε επίσης να προσθέσετε στο μακιγιάζ σας, κάποιο primer με ενυδατικά συστατικά και συστατικά λάμψης που θα βοηθήσει το δέρμα σας να φαίνεται πιο λείο και λαμπερό. 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕ ΜΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

Παρέχουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες ομορφιάς και ευεξίας, με εγγύηση ποιότητας. Προγραμματίστε μια εξατομικευμένη συμβουλευτική συνεδρία σήμερα.